Een dwingeland

Door: Lenjef

27 jan 2021

Categorie: Gedichten

21 reacties

Lensopening:f/2
Focuslengte:6mm
ISO:200
Sluiter:1/0 sec
Camera:COOLPIX P7700

21 reacties op “Een dwingeland”

  1. Ik heb hier al eerder gereageerd. Mijn reactie slaat nergens op.
    Sommige mensen moeten eigenlijk eerst op cursus voor ze aan een relatie mogen beginnen. Zeker dit soort mannen.

  2. Schaduw Vrouw

    Overschaduwd
    door zijn veeleisende manieren,
    Leeft zij stilletjes haar dagen,
    bijna onopgemerkt
    gaat zij door het leven,
    te bang om te ontsnappen
    in het helderder licht.

    Pijnlijk prachtig gedicht, Jef, en weer zoals gewoonlijke raak getroffen. Groetjes Francina

  3. Maar waarom gedraagt ze zich als een koe?
    Waarom werpt ze hem niet uit bed
    Waarna hij subiet op straat wordt gezet?
    En kuiert ze niet single naar een fijner leven toe?

  4. Mooi gedicht! Ik had ook zo’n ex maar niet zo erg, wel die manipulatie. Veel vrouwen komen er bankroet en gebroken uit maar dat gebeurde me niet. Als je ze eenmaal herkent ben je ze zo kwijt, maar tot die tijd pffff.

  5. Op tijd ontsnapt realiseer ik me maar weer eens een keer ;))

  6. Ik krijg het benauwd bij het lezen van je woorden… Mijn ex was zo. Goddank ben ik ontsnapt.
    Lieve groet ♥

  7. Ja heb daar gelukkig nooit last van gehad maar lijkt me vreselijk.

  8. Mooi verwoord Lenjef. Helaas zitten er teveel vrouwen in zo n situatie maar
    Uit ervaring weet ik dat dwingeland niet de lading dekt.
    Daar liggen grotere drama’s aan ten grondslag.
    http://alsdehemelvalt.blogspot.com/search/label/Hoofdstuk%2001?m=0

  9. Bizar, ben net op Netflix de serie Bom Dia, Veronica aan het kijken. Daar speelt dat ook, maar dan echt heel eng! Maar… ze komt in opstand. Op een bepaald moment komt het inzicht, dat het niet normaal is als je als vrouw zo behandeld wordt. Als man trouwens ook niet.


Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.