Een gewichtige vraag

10 reacties op “Een gewichtige vraag”

  1. We kunnen wel vragen stellen, maar wat als dat alleen maar meer vragen oproept? Mooie lenjef!

  2. We zullen het de aankomende jaren ervaren waar en wie de lasten zullen dragen…. wie denk je?!!

  3. Zwakke schouders kunnen meer aan dan je denkt…
    Mooi gesteld weer Lenjef!

  4. Het doet me aan een tekst uit de bijbel denken. God meet je schouders en weet precies welke last je kan dragen. Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens!
    Je gedicht is heel toepasselijk in deze tijd. Zoveel mensen die op de vlucht en onderweg zijn. Onzeker wat hen te wachten staat. Kinderen voor het leven getekend…
    De titel is veelzeggend!
    Lieve groet

  5. Ik ben het riet
    Buigend in de storm
    Verder
    verder
    En verder
    Als ik niet breek.

  6. Soms wordt het een mens wel eens allemaal te veel ja… Sterke schouders kunnen ook knakken..
    Heel erg mooi verwoord… de onmacht die er uit doorklinkt is te voelen..

  7. Niet vragen
    niet klagen
    altijd dragen
    ook aan het eind van het latijn
    zal er vaak helaas geen uitweg zijn

    groetjes, Ria

  8. en dan buigen de schouders ook nog eens door

  9. een mooie vraag uitgevoerd in een prachtig ritme in de twee middelste zinnen,
    nee, ik maak me geen zorgen, maar wellicht onterecht.

  10. Zeker weten, uit Den Haag zal dat antwoord niet komen ….

    Bezorgde groet,


Geef een reactie

