Speelgoed verslijt niet meer

13 reacties op “Speelgoed verslijt niet meer”

  1. Teveel prikkels op een te jonge leeftijd, Lenjef. Prachtig neergezet met een mooie aquarel.

  2. Heel jammer dat veel kinderen minder spelen met knuffels zoals beren en poppen, juist is het belangrijk ook samen met andere kinderen. In de speelhoek van de jongste basisschoolkinderen gebeurd het nog wel en uiteraard in kinderdagverblijven!

    Lenjef, een lieve groet van Corry.*

  3. Als kinderen “prinsjes en prinsesjes” genoemd worden gaat het mis😉 Ik hoorde zelfs van een moeder dat haar kind niet zelf mocht proberen een lange vinger te eten omdat haar kleertjes dan vies werden. De waanzin ten top….. laat ze lekker spelen dat is zo goed voor kinderen.

  4. Mooie woorden, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Mijn dochter (17) bewaart alles tot in den treuren. Kan geen afscheid nemen van haar peuter- en kleuterspeeltjes. Alles moet bewaard worden op zolder, inclusief haar 19 knuffelbeesten… Toch ook wel een beetje jammer, hihi! Maar ik gooi niets weg wat zij wil bewaren.

  5. Mooi gezegd, maar een trieste waarheid. Wie weet komt het echte spelen ooit weer terug.

  6. Een troost, een labyrint kent een ingang en een uitgang. Dus ooit komt het goed, zou je dan zeggen.
    Maar inderdaad, kinderen worden sneller volwassen.

    In dit verband vraag ik me af: is het nuttig kinderen van 3 jaar al een mobiel te geven? Ik zie ze er wel eens mee lopen.

  7. Inderdaad opgroeien gaat veel sneller als vroeger door alle sores van deze tijd en de TV speelt ook een grote rol dacht ik zomaar. Schadelijk voor de tere kinderziel

  8. Laten wij ze nog wel kind zijn ?

  9. en alles wat daarmee samenhangt …
    helaas…
    toch?


Geef een reactie

