En de rijken worden rijker

8 reacties op “En de rijken worden rijker”

  1. Ik weet het ook niet Lenjef. ik kan het niet beter in elk geval.

  2. En de weg om de berg zal lang zijn.

  3. Soms denk ik heel stiekem wel dat iets minder voor sommige mensen wel eens geen kwaad zou kunnen. Maar ik weet dat er veel mensen zijn die het moeilijk hebben en zelfs van de voedselbank eten moeten hebben om rond te komen. Dat is schrijnend.

  4. Ik vind het schilderij heel erg mooi.

    Maar het gedicht:
    Eigenlijk hoort strofe 3 bij strofe 1 en is de middelste strofe een droeve constatering op de feitelijke en overbekende situatie.

    Mijn vraag is of een gedicht niet eigenlijk een stapje verder moet gaan dan die constatering. Ook de reacties hebben iets van tja…..!! Alsof schrijvers en lezers met hangende schouders over straat gaan en zich er maar bij neerleggen.

    Ik mis iets waardoor dit gedicht gaat gloeien.

  5. De zon is gratis Lenjef en het stilleven is prachtig.
    fijne avond,
    groetjes, Ria

  6. Tja, het is helaas niet anders. Mooi stilleven, Lenjef!

  7. en het gaat nog erger worden, mark my words, helaas…
    geniet vandaag de zon waarde lenjef!!
    groets


Geef een reactie

