Geschilderde emotie

10 reacties op “Geschilderde emotie”

  1. Tja, eens moeten alle maskers af. Als ze dan tenminste nog af kunnen:

    Mooi gedicht en ook hier weer een prachtige aquarel. Een twee-eenheid waar ik mijn virtuele
    petje voor afneem. Hulde voor de heer en mevrouw Lenjef.

  2. Erg mooi ,maar ook veelzeggend,
    groetjes,
    Ria

  3. Een paar jaar geleden kon iedereen bij een atelier ter gelegenheid van het 10 jarige bestaan voor 10 euro een schilderij laten maken. Je mocht opgeven wat je voorkeur was. Alleen je wist nooit of het door een leerling die net les had werd geschilderd of door een meer ervaren schilder. Dat was de gok. Ik gaf als voorkeur op zwart/wit en huilen/lachen. Toen kreeg ik een schilderij dat veel op dit schilderij lijkt. Twee clowns in zwart wit, een vrolijke lachende en een huilende. Ben er nog steeds heel erg blij mee.
    En de combinatie met dit gedicht weer geweldig

  4. heel knap beschreven!

  5. Ik heb je gedicht meerdere keren gelezen om het goed tot me door te kunnen laten dringen. Eén masker dragen kan ik me nog wel voorstellen. Ik doe me “buiten” ook vrolijker voor dan ik ben (maar dat komt door de depressie). Maar twee maskers dragen…Dan heb je als mens geen leven en weet je nooit meer wie je nou werkelijk bent. Weer een uitstekende combinatie van tekst en beeld! Groetjes Kakel

    • Mirjam, mensen kiezen het masker dat bij de ‘gelegenheid’ past. Er zijn veel maskers (achter meer dan één masker) met totaal verschillende uitdrukkingen. De drager is dezelfde persoon…

  6. Ik heb het twee keer gelezen om goed te begrijpen, het is weer zo levensecht!
    Een pracht van een aquarel erbij

  7. Veel maskers belemmeren het zicht van vele die ook niet willen zien.
    Een prachtige illustratie bij deze tekst.


Geef een reactie

