Naamloos begraven

9 reacties op “Naamloos begraven”

  1. wat droevig

  2. Naamloos ,
    maar ze waren er wel,
    ook al zijn ze nu naamloos.
    vergeten,
    enkel hun naam,
    maar niet hun bestaan.

  3. Ja de herinnering in alle innerlijke rust is goed ons en voor hen die er niet meer zijn.

    Want wat is tijd? En toch gaat alles voorbij. Ook de herinnering en de steen.

    Mooi wat je hier schreef en
    dank voor het prachtige gedicht bij mij.

  4. in de middeleeuwen was er gewoon een kuil waarin ze “gegooid” werden (mozart bv), een naamloze kuil gevuld met naamlozen en naamloze aarde

    mooie lenjef!

    gr en geniet van je vrijdag

    ps as always weet je wat ik zeggen wil:-)

    enrico

  5. Ja soms gaat dat zo. Toen onze twee kinderen dood geboren werden kwam het totaal niet ter sprake om daar een steen op te zetten, het liefst moest je er maar niet te veel over zeggen. Ben soms “jaloers” hoe het tegenwoordig gaat. Het kan nog steeds natuurlijk een steen op hun grafje zetten en soms zou ik dat ook nog steeds wel willen doen. Het is niet altijd onwil soms is het ook “de tijd” of een andere omstandigheid zoals geldgebrek of geen familie. Maar altijd wel jammer.

    • Ik verloor ook een meisje, helaas. Maar de herinnering is mij dierbaarder dan het monument. Lieve groet en een glimlach voor jou hanneke.

      • Dank je wel en je hebt gelijk,herinneringen mag je koesteren. Heb zelf twee mooie kaarten gekocht voor mijn dochters en daar opgeschreven hoe gewenst ze waren en ingelijst. Dat zijn mijn monumentjes voor hun al zijn ze dan niet en public. 🙂

  6. Zo rechteloos en zinloos
    groetjes, Ria


Geef een reactie

