Wie ben je echt?

12 reacties op “Wie ben je echt?”

  1. Eerlijk kan soms niet altijd of tenminste soms zeg je dingen “om de lieve vrede” al kost dat me steeds meer moeite en als ik mijn eigen mening geef voel ik me wel beter.

  2. Graag gelezen en ik ga er misschien een logje van maken.
    Dank je!!!

  3. Mooie tekst en doorspekt met levenswijsheid..maar iedereen zal al wel eens een keertje gelogen hebben voor bestwil..zolang het maar geen gewoonte word

  4. Spontaan, eerlijk en zo oprecht mogelijk, zo leef ik graag.
    Maar op blogs zijn mijn schriftsels soms zoekplaatjes, waar alleen de mensen die mij echt kennen uit kunnen opmaken wat ik precies bedoel te zeggen.
    Soms een leugentje om bestwil, maar zoals Maddox al schrijft -eerlijk is het gemakkelijkst-

  5. Die vraag moet ieder voor zichzelf beantwoorden, Lenjef.
    Overigens: de moeilijkheid zit hem in dat ‘altijd’.
    Kun jij dat zeggen: ik heb altijd….
    of: ….ik heb nooit?

    Tja…

    Overigens: jij hebt de gewoonte om bijna altijd te reageren met: graag gelezen.

    Prima

    Maar…

    Ik zie dat veel van mijn lezers dat overnemen. De zin wordt daarmee eens stoplap.

    Wat vind jij daarvan?

    • @ Plato

      ‘Altijd’ slaat op de tijd die je niet meer hebt.

      Zij die zonder omwegen zeggen wat ze denken hebben meestal veel vrienden of helemaal geen.
      Of vergis ik mij?

      ‘Graag gelezen’, dat meen ik altijd.

      Soms schrijven lezers dat ook onder mijn spinsels. Ik zie dat als een vorm van appreciatie en daar ben ik héél blij mee.

      Met verwondering gelezen.
      Lenjef

  6. hier moet ik even over nadenken

  7. Liegen, nee,
    omzeilen van waarheden, soms
    leugentje om bestwil , wie niet ?
    graag gelezen Lenjef
    groetjes,Ria

  8. Geen bijrol voor jou weggelegd,
    jij weet het op knappe manieren te zeggen.

    Een waar genoegen deze dag.

  9. wie liegt er niet eens lenjef?🙂 toch?

    maar eerlijkheid boven al!! zeker

    graag gelezen vandaag

    gr en geniet je dinsdag

    enrico

  10. eerlijk is gemakkelijkst.


Geef een reactie

