Het was maar een kat

6 reacties op “Het was maar een kat”

  1. Ja dat blijft altijd moeilijk met je huisdieren, heb er veel al zien gaan en komen en zelfs de dood van mijn karper die de winter niet overleefde vond ik verdrietig, al was het maar een vis. Mooi de combinatie van gedicht en schilderij trouwens.

  2. Mijn vrouwtje dankt jullie voor de complimenten!

    Lenjef

  3. Heeft je vrouw dit fraaie portret geschilderd? Wat een kunstwerk! Het het was niet “maar” een kat. Dieren kunnen de grootste vrienden van mensen zijn, en zullen ze nooit belazeren. Mijn hond is al meer dan twintig jaar dood, maar ik weet nu nog steeds hoe erg ik dat vond. Mijn complimenten aan je vrouw!

  4. ik heb geen kat, maar een hondin, een jack russeltje; keesje, 14 jaar nu
    haar eindtijd naakt ook hoewel ik dat weet natuurlijk moet ik er niet aan denken…

    zo gelijk heb je lenjef, alsof een stuk van jezelf vergaat…
    mooi hoor!

    graag gelezen

    gr en geniet je avond

    enrico

  5. Wat een pracht schilderij, zelfs nog twijfel of het een foto of een met penceel bewerkt poezenportret is.
    Mijn compliment … Whow!

    Elke keer als ik in mijn tuintje zit
    Zie ik de plek waar hij in ’t zonnetje lag
    Mis ik zijn ogen, zijn Zijn, zijn Hart.
    Mijn lieve trouwe viervoeter MaXX
    de GoldenRetreiver die ik meer
    dan 14jaar in alle liefde bij mij had.
    Vorig jaar juli kreeg hij een spuitje
    hij gaf het zelf aan
    bleef staan
    keek mij indringend aan
    met een donker trieste blik
    alsof hij zeggen wou;
    ‘lief vrouwtje sorry ik kan niet meer’
    De tijd is daar, je mag gaan
    zei ik vanuit mijn intens droef hart
    Soms zie ik zijn afbeelding zelfs in
    voorbij razende witte wolken staan
    Mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
    In gedachte bij MaXX mijn lieve Schat!
    Mis je …………………… with love.

    Kijk wat een emoties,flashback’s brengen jouw schilderachtige woorden van ‘het afscheid van een dier’ , pfffffttttttttt!

    Sterkte!

  6. heb je geen dierenliefde
    heb je ook geen mensenliefde


Geef een reactie

