Ik

6 reacties op “Ik”

  1. Om over na te denken……… om het na je dood nog voor het zeggen te hebben of niemand die je kende, dat lijkt me helemaal triest.

  2. Wrang geschreven.
    Naar het leven
    Men maakt zich dik
    Maar ach, het ik
    Is al weggedreven.

  3. Intrigerend gedichtje. Het zet aan het denken. Toen je klein was, praatte je over jezelf in de derde persoon. Pas met een jaar of drie begreep je ‘ik’. Ooit moet je dat weer loslaten. De wereld zal verdergaan, maar zonder ‘ik’. Een testament is een poging om dat moment nog even uit te stellen. Iets langer ‘ik’ te blijven. Te heersen over een paar spulletjes als ‘ik’ er niet meer is. Een beetje sneu eigenlijk.

  4. Dit is wel erg negatief. Alsof hij dood is, nog voor hij overleden is. Vreselijk…als niemand je missen zal… Ik wens het niemand toe.

  5. intrigerende woorden lenjef, een goeie nadenker, dank je wel!
    inspireert!!

    graag gelezen dus!!

    gr en een hele fijne maandag gewenst

    enrico

  6. Als hij dood is, spreekt er niemand meer over ik dan is het wij


Geef een reactie

